Palm Springs/Kingman

18 juli 2014 - Kingman, Arizona, Verenigde Staten

Met pijn in ons hart vertrokken uit Palm Springs, gisteren nog heerlijk gezwommen onder de wuivende palmbomen! Op naar Joshua Tree ons eerste nationaal park. Bizar uitziende bomen en prachtige rotsformaties sieren dit mooie park. We rijden er 40 km doorheen. Het is zeker de moeite waard. Dan op weg naar Kingman via route 66. Een desolaat landschap maar zo mooi om te zien!!! Dor en droog met struikjes niet groter dan 40 centimeter. Je kunt mijlenver kijken. Bergen op de achtergrond, het is er heel heet de meter geeft 112 Gr. Fahrenheit aan! Het vertelt ook een verhaal van the american dream, die vaak niet uitgekomen is. Overal zie je lege huisjes en reclameborden van wat eens een restaurantje is geweest. De mensen vertrekken en laten het zo achter en dat in de middle of nowhere. Het heeft iets triests. Langs de kant liggen uit elkaar gereten autobanden, van de hitte?? We stoppen niet, zijn bang dat we aan het asfalt blijven plakken haha. De jongelui zijn uitgelaten en zingen liedjes mee ( bedankt Lies en Mars voor het snoertje) Merel heeft een fotolijstje van Bas naast zich in de auto.....Dan horen we Robbert het liedje meezingen I'm so excited van the Pointer Sisters, nu wordt het tijd voor een break..grinnik. Er komt een plaspauze. De jongens gaan naar buiten maar wij vrouwen willen niet achter een struikje van 40 centimeter, ook nog zonder blaadjes, gaan zitten.  Dan komen we in het bergachtig gebied. Ik ben er stil van. Ik zie de indianen zo voor me op weg naar een prooi...we stoppen in Oatman, een cowboyachtig dorpje waar vroeger veel goudzoekers kwamen en waar Clark Gable gelogeerd heeft. Dan arriveren we in Kingman.

Anne

Oja Rosella, we kwamen ook nog langs Rosella drive. We hadden geen mogelijkheid om een foto te maken, wel even aan jou gedacht haha.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Fam. Braam:
    19 juli 2014
    Wij hebben weer genoten van je verhaal en mooie foto's.
    wij genieten echt mee. gisteren een 4Daagse medaille voor
    Gerard Theunissen, maximum gisteren hier 32,3 graden.
  2. Liesbeth en Marcel:
    19 juli 2014
    Geweldig al die foto's, we zien gewoon dat jullie erg genieten! En dan die lange lege wegen, toch veel relaxer dan de Gothard Tunnel, daar staan ze vandaag weer met lange rijen uren voor te wachten. En jullie hebben nog zoveel moois voor de boeg!
    Blijf schrijven, voor de hardwerkende thuisblijvers is het dan ook een beetje vakantie.
    Groetjes
    Liesen En Marcel
  3. Rosella & Frans:
    Ha familie Sackers,
    Prachtig die beschrijving, inderdaad helemaal zoals het is! Jammer dat jullie geen foto van Rosella Drive konden maken, wij konden dat toen helaas ook niet! Nou, geniet lekker verder, want zoals IRMALISA schrijft, het mooiste moet nog komen!
    Heel veel groetjes van ROFRAROAN
  4. Marielle:
    19 juli 2014
    Wow wat indrukwekkend allemaal ! Geniet super van jullie reisverslag :) en van jullie foto's.
    Leuk om jullie zo te volgen op jullie super mooie reis !
    Tot het volgende reisverslag maar weer !
  5. Titus:
    19 juli 2014
    Hoi families gaat goed daar ziet er heel mooi uit (jaloers) Annemarie je schrijft nog altijd even spannend als toen in Joegoslavië nog fijne weken daar temperatuur hier inmiddels 36.5