Van San Simeon naar Santa Barbara

5 augustus 2014 - Santa Barbara, California, Verenigde Staten

We hebben gisterenavond met z'n negenen heerlijk gegeten bij Le Cavalier aan de overkant van de straat. We moesten een half uurtje wachten maar met uitzicht op zee was dat geen probleem! Pas bij het afrekenen bleek dat alle drankjes " refill" waren (dat betekent dat er gratis bijgevuld wordt) dus ook mijn Pino Grigio en Emiel's Budweiser! Geweldig toch? Het is maar goed dat we het niet van te voren wisten, dan hadden we er nu nog gezeten haha! Daarna heel gezellig met z'n allen op de kamer van Fred en Helma zitten kletsen! We hadden biertjes, wijn, Captain Morgan rum met wat zoutjes erbij....helemaal goed! Een vroege strandwandeling vanochtend is er om die reden niet meer van gekomen. Bij het verlaten van ons motel zag Jeroen aan de linkerkant zebra's lopen......wij weten niet zeker of dit te wijten is aan zijn drinken de avond ervoor of dat hij het werkelijk gezien heeft haha. Helma bevestigde echter zijn verhaal maar we snappen eigenlijk niet wat die zebra's hier doen. We zoeken het nog op!
Nu in de auto op weg naar de ranch van Michael Jackson, Neverland. Als het goed is zien we alleen de ingang...Maar toch, dan hebben we daar toch mooi gestaan!  Daarna willen we nog naar het plaatsje Solvang waar een  "Deense" nederzetting is. Het schijnt dat de Amerikanen de Denen wel eens verwarren met ons Hollanders. Er schijnen ook molens en klompen en Nederlandse vlaggen te hangen. We gaan het zo zien. Het is nu 13:30 uur. Robbert rijdt, een kadootje voor zijn verjaardag! We hebben de ingang van Neverland gezien, niets byzonders maar wel een apart gevoel. We hebben een kaartje van Groesbeek achtergelaten! We hoorden later van Milou dat Neverland te koop staat! Het dorpje Solvang was erg leuk, Emiel heeft een boek gekocht in een grappig boekwinkeltje over De trek naar het Westen. Het boek is geschreven in 1959 en bevat vele foto's! Rond 16:00 uur ingecheckt en naar de pier, het strand gereden, even rondgewandeld, gewinkeld en gegeten. Nu even lekker op bed liggen!

Anne

1. Fam. Braam:
    6 augustus 2014
    De laatste lootjes wegen het zwaarst,maar een borrel meer
    verlicht de pijn. Tiny was Maandag nog bij de andere Anne.
    maximum gisteren hier 24,6
  2. Truus Derks:
    6 augustus 2014
    Bizar dat je in Californie hollandse klompen kunt kopen! Je had meer kaarten uit Groesbeek mee moeten nemen leuke handel. Zaterdag rond 15.00 uur ga ik mam ophalen voor de verjaardag van tante Leen. Ik heb het op de kalender gezet. Nog een paar fijne dagen en kom goed thuis met z'n allen!!