San Simeon

4 augustus 2014 - San Simeon, California, Verenigde Staten

To San Simeon met een jarige!

Nog even over gisteren. Natuurlijk hebben we ook Alcatraz zien liggen! Op Alcatraz heeft Al Capone zijn laatste jaren door gebracht. Men kon hem niet oppakken voor al zijn criminele activiteiten maar wel voor Belastingfraude!!! ( toen waren we al goed bezig haha). Hij had daar een prachtig uitzicht op San Francisco...Ook fietsten we gisteren over de 101, dit was een zes-baans autoweg ( 3 heen, 3 terug) er fietste niemand anders, ik vraag me nog steeds af of het mocht.... Van de andere kant zijn de Amerikanen heel duidelijk met hun regels, je ziet regelmatig staan : Reduce Speed, It's the Law!!! Report drunk driver, call 911!! Bij de brand in El Portal stond: Don't Report! (om te voorkomen dat iedereen belt) Mogen we zelf ook nog iets beslissen? het is wel een beetje betuttelend.Vandaag hebben we een lange rit voor de boeg naar San Simeon. Het leidt ons langs Sillicon Valley, een gebied met allemaal technologische bedrijven. We zien Oracle, Nikon, Amazon, Motorola, Samsung en Intel. We liggen dwars in de auto om foto's te schieten maar het lijkt niet veel te worden (We rijden op de snelweg). We zijn Helma in San Francisco kwijt geraakt, voor het eerst deze vakantie. Ze heeft ook Tom dus dat zit wel goed. Straks rijden we een mooie kustweg via Monterey en Carmel naar het zuiden. We hebben vandaag een jarige, onze Robbert wordt 22!!! (jaja Maja en Theo, hij is al deel van het gezin geworden, vannacht zelfs met zijn vijven een  kamer gedeeld) Het bizarre is dat zijn verjaardag vanmiddag om 15:00 begint. (Dan is het in Nederland 12 uur 's nachts) het is nu 11:30 uur en hebben zojuist besloten dat we het pas vannacht gaan vieren en morgen de hele dag! Dus zet je schrap Robbert!! Het is nu 15:00 en we feliciteren Robbert langs de weg! Wel raar idee dat de dag in Groesbeek alweer voorbij is.Hier is Robbert 21 en in Nederland 22. Wij zijn hier 9 uur jonger haha! De temperatuur is lekker, het is 20 graden en we gaan weer op pad. De kust is prachtig.....steile rotsen, de golven beuken erop los, witte schuimkoppen! Eindeloos ver kijkend, we stoppen regelmatig even voor een foto. Zie ik een walvis?..... Nee het is een rots..je kunt hier lekker wegdromen, de zon komt te voorschijn en dat geeft een blij gevoel. De weg is enorm bochtig maar daardoor prachtige uitzichten! 10 km voor San Simeon liggen seals op het strand, een soort van zeeolifanten. We gaan ze opzoeken..na de enorme drukte van de stad is dit een verademing! De zon, de zee, de wind door je haar!  Dan zien we de zeeolifanten  liggen op het strand, zo indrukwekkend! Niet alleen vanwege hun omvang maar ook omdat het zulke rare beesten zijn! Ze slapen, krabben, gooien zand over zich heen  en maken enorm rare geluiden! De mannen hebben hele rare neuzen, zijn de lelijkerds! Bedankt Frans en Rosella voor deze tip! Over een paar minuten zijn we bij ons motel, Silver Surf Motel. Om half 6 in onze kamers, erg mooi!

Anne

1. Fam. Braam:
    5 augustus 2014
    Mooie kuststrook ,en Robbert nog proficiat.
    Gisteren hier weer 24 graden.
  2. Theo en Maja.:
    5 augustus 2014
    Hallo allemaal, wij lezen: Robbert is inmiddels volwaardig lid van de familie. Fiijn om te lezen, en..........regelen jullie een verhuiswagen, of dienen wij actie te ondernemen?? Nog een fijne verjaardag, en geniet nog met volle teugen van de laatste dagen in USA. Theo en Maja.