Grand Canyon 2

20 juli 2014 - Grand Canyon, Verenigde Staten

.... Ben er een beetje verlegen van, al die leuke reacties over mijn schrijfstijl. Er is maar een beperkt aantal mensen op de hoogte van mijn schrijverstalent....en nu dan bijna 30 volgers, een breed publiek haha! Als ik op zoek moet naar ander werk weet ik wat ik moet gaan doen! Welk genre het dan gaat worden......houd ik nog even voor me grinnik! Vanochtend even gewinkeld in Tusayan, nou ja gewinkeld het zijn iets van 6 winkeltjes. Robbert en Milou ook mee want Robbert moest nog "iets" hebben. Wat dan? Vroegen wij, dan kunnen we mee zoeken, het was "Hairspray" !! Het moet niet gekker worden haha. We hebben het niet gevonden maar onze kamer heeft nog genoeg "lak" voor een hele maand. Helma en ik hebben vanochtend vroeg een helikoptervlucht geboekt over de Grand Canyon voor 7 personen om 13.20 uur. ( Fred en Emiel gaan niet mee). We verdelen ons over 2 helikopters, toch maar uit voorzorg. Jeroen, Robbert en Milou in de ene en Helma, Merel, Tessa en ik in de andere. Amerika weet al alles van me, ik ben bevoeld, bevraagd, bekeken, ze hebben al mijn vingerafdrukken, een irisscan, m'n lengte, een foto en dan nu ook nog m'n gewicht grrrr....Bij de helikoptervlucht word je gewogen in de hal!! Nerveus om ons heen kijkend of het ook groot in beeld kwam maar dat was gelukkig niet het geval grinnik! Ik zat even in dubio om te vragen hoeveel ik woog, maar het is misschien beter om het niet te weten. We kregen een briefing en daarna naar de boardingroom. Daar kregen we een reddingsvest mee.....(waar is hier het water??) en mochten naar de helikopter. Fred en Emiel zwaaiden ons uit en wij...? Helma en ik zitten te snotteren, zijn zo emotioneel, vinden het zo kicken! Tessa mag voorin en Merel zit naast Helma. Na het grapje van de piloot: "is this your first time? me too!" stijgen we op. Nooit eerder zo iets geweldigs meegemaakt. Het nummer Gonna fly now uit de film Rocky schalt uit de luidsprekers en wij vliegen over een oerlandschap. Je ziet de indianendorpjes in je fantasie zo voor je, de vrouwen wassend aan de rivier, de mannen pijprokend in een kring om belangrijke zaken te bespreken..jaja. Het is niet te bevatten wat een overweldigende natuur! We prijzen ons gelukkig dat we dit mogen en kunnen doen. Het saamhorigheidsgevoel in de cabine neemt toe, de spanning af en op het laatst blèren Helma en ik mee met het nummer 'A horse with no name' : I've been through the desert on a horse with no name....(hoe fout is dit?) we zijn euforisch en kunnen de hele wereld aan haha. De andere helikopter heeft het ook gehaald en is geland. Nu weer met zijn allen naar de South rim van de Canyon alhoewel ik dan al weet dat het niet meer kan tippen aan deze ervaring.....

Anne

1. Rosella & Frans:
    21 juli 2014
    ha wat leuk, een Elk! (Lies, dat klopt toch?)
  2. Sylvia en Rob:
    21 juli 2014
    Mooie ervaring hoor! We kunnen ons voorstellen dat je er enorm van onder de indruk was en dat het echt onvergetelijk zal blijven. Veel plezier met alle andere mooie ervaringen die nog gaan komen.
  3. Fam. Braam:
    21 juli 2014
    Geweldig om boven dat mooie stukje aarde te vliegen, en blijf
    genieten van al dat mooi's.
    Hier nog warm gisteren met 27,8 graden en een verfrissend
    onweersbuitje.
  4. Truus Derks:
    21 juli 2014
    wat een prachtig uitzicht!! Deze vlucht hebben wij helaas niet kunnen maken i.v.m. onweer. Dan wil je niet in een helikopter zitten! Was wel blij dat ik je verhaal gelezen heb toen jullie weer op de grond stonden! Heel veel plezier nog.
  5. Marielle:
    21 juli 2014
    Tjee wat klinkt dit toch weer als een super mooie spannende ervaring belevenis ! Wat een raar idee hè dat je toch opsplits met zoiets ! Maar gelukkig zijn jullie allemaal weer veilig geland.
  6. Liesbeth en Marcel:
    21 juli 2014
    Nou Annemarie je zou je vast doogeschrokken zijn van het gewicht, dat gaat daar allemaal in pounds, dus toch dik 2x het getal wat je gewend bent :). Maar geweldige ervaring lijkt me, niet een beetje wee gevoel in de buik gehad?
    Gr lies
  7. Paul:
    21 juli 2014
    #ironie aan# We wilde je even laten weten dat we je schrijfstijl echt waardeloos vinden :-) #ironie uit#

Mooi om te lezen hoe jullie genieten van de prachtige reis. Geweldige ervaring, nu al! Benieuwd wat er nog gaat komen. Have fun
  8. Nikki:
    21 juli 2014
    Wat een prachtige foto's!
    En Annemarie complimenten voor de mooie reis verhalen
    Have fun ik blijf jullie volgen:)
    Groetjes nikki